Uživatel nepřihlášen Přihlásit se

LITE verze (m.zing.cz)

Zobrazit klasicky (více obsahu, rubrik a funkcí)

Konzolové verze Kingdom Come budou o kompromisu

Sobota 15.2.2014 12:00
Autor: Michal "Miky" Burian, Rubrika: Novinky
PC, PS4, Xbox One, Mac, Linux

Konzolové verze Kingdom Come budou o kompromisu
PlayStation 4 a Xbox One verze středověkého realistického RPG budou mít snížený dohled, méně detailů a nejspíš i méně postav.

 

Tomáš Blaho, hlavní programátor Warhorse Studios, který v minulosti pracoval na Mafii nebo Forza Horizon, v novém rozhovoru pro Hrej odpovídal na zvídavé otázky. Kupodivu prozradil spoustu zajímavých informací. Zejména o kompromisu, který budou muset udělat u konzolových verzí nadějného středověkého realistického RPG Kingdom Come: Deliverance.

"Předpokládáme, že za dva roky až ta hra vyjde, nikdo nebude chtít hrát jen ve Full HD rozlišení. Valná většina lidí bude mít monitor s rozlišením 2560x1440 a to samozřejmě rapidně zvyšuje nároky na zbytek hardwaru, hlavně na grafickou kartu a procesor. Ve skutečnosti ten cílový hardware na PC je o třídu nebo o dvě výš než je next-gen hardware konzolí."

"Určitě budeme na konzolích dělat kompromisy. Budeme snižovat dohled, bude tam méně detailů. Možná i těch postav tam bude méně, které se budou pohybovat po světě, kvůli umělé inteligenci."

"PC verzi se budeme snažit tlačit ke grafické dokonalosti. Konzole budou takový kompromis, aby hra běžela ve Full HD alespoň na PS4, pokud to nepůjde na obou. PlayStation 4 hardware je o něco výkonnější, takže tam Full HD. A 30 snímků za sekundu na obou konzolích. Na PC, pokud se nám to povedeme, tak bychom chtěli 60fps. Už kvůli podpoře Oculus Rift budeme chtít mít ten framerate co nejvyšší, aby se z toho lidem nedělalo blbě. Framerate není jediná podmínka pro Oculus, rozhodně je ale jedna z důležitých podmínek."

Na kompletní rozhovor se můžete podívat níže.

Sdílejte

Komentáře čtenářů

Napsat komentář
MysteryMen
      19.2.2014 19:51 MysteryMen

teda to je jasny ze to neexistuje ale ani ta myslenka neexistuje...:)

MysteryMen
      19.2.2014 19:50 MysteryMen

Aritmeticko-logická jednotka (ALU podle anglického arithmetic logic unit) je jedna ze základních komponent počítačového procesoru (tou druhou je řadič) . ten tvuj univerzální serio-paralelní ALU je naprosty blabol a kec... nic takovyho neexistuje a nema to s apu nic spolecnyho...

MysteryMen
      19.2.2014 19:40 MysteryMen

hmm informatika v kostce:) dobre ty.... ) Ps: di raci jeste studovat.... )

Mr.Lolendo
  3x    18.2.2014 19:42 Mr.Lolendo

Přestaň nám tady recitovat PR keci a nauč se pracovat s informacemi.

Procesor pokud dobře vím tak není APU. CPU a GPU jsou separovány. Viz nějaký rozbor konzole kdo ji kuchnul.

Oni ti řeknou že vývoj stál tolik a tolik ale musíš počítat s tom že je v tom reklama apod. věci. Nikdy a nikdo ti neřekne skutečnou částku kterou daly JEN opravdu za vývoj.

Co se týče tvého tvrzení o optimalizaci si úplně vedle a je to prakticky nepodstatné tvrzení protože nám nic neřekne. Ja osobně studuji elektrotechniku a informatiku a navíc je to me hobby takže vím která bije a nevěřím na nějaké pohádky.

Jinak dosavadní tzv. APU vlastně ani APU nejsou. Myšlenka APU je univerzální serio-paralelní ALU jednotka se společnými FPU jednotkami, registry, mezi-výpočty, cache, ...

AMD pouze vynalezlo instrukce které "simulují" výše uvedené.

Na skutečné APU by AMD možná ani nemělo.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

MysteryMen
      18.2.2014 15:19 MysteryMen

Výkonná budoucnost

Nejdůležitější je totiž stejně konečný výsledek, kdy všechno dáte dohromady a ono to zázračně funguje. Škoda ale, že jen na PS4. Zajímavostí však je, že údajně existuje i verze hry pro PC. Akorát k jejímu spuštění potřebujete počítač z Marsu, protože optimalizace prý byla bitvou na život a na smrt i na jediném typu hardwaru.

Podle autorů se ale všechna práce na nových technologiích a posouvání hranic vyplatila. S novými technologiemi, postavenými na autonomních systémech a procedurálně generovaných prvcích už totiž není tak složité měnit věci za pochodu a nic se nemusí složitě celé předělávat.

MysteryMen
      18.2.2014 15:14 MysteryMen

takze pro chytraky co tvrdi ze miliarda je moc... tak se omlouvam miliarda byla ještě malo uz sem si to moc dobře nepamatoval... ale kvůli vam sem si dal tu praci... asi 5 minut hledani a zjistil sem ze to stalo 3 miliardy... oukej. . ? ?

MysteryMen
      18.2.2014 15:12 MysteryMen

uryvek z clanku na zive... Nové herní konzole v podobě Xboxu One i PlayStationu 4 jsou vybaveny hybridním čipem APU od AMD, který nabízí výrazně vyšší výkon, než jakýkoli v současnosti dostupný model.
O vývoj tohoto upraveného čipu se v případě verze pro Xbox One staral i Microsoft a jeho inženýři. Jeden z bývalých technologických šéfů AMD – Bob Feldstein ale na svém profilu LinkedIn naznačil, o jaké částky v případě těchto několikaletých projektů jde.

Dle jeho slov byl projekt pro vývoj tohoto čipu v oblasti nad třemi miliardami dolarů, což sice vypadá jako velká investice, ale v porovnání s očekávanými prodeji v řádu desítek milionů konzolí jde o relativně malou částku.

skylines
      18.2.2014 04:03 skylines

No tak to je docela vtipný. Hlavní je že konzole nezmrší PC verzi ale proboha vždyť je to jen Cryengine... Konzole vyšli před pár měsíci a mají tu být dalších pár let a tahle hra už má předurčeno ořezání. No to asi není moc dobrý.

Mr.Lolendo
  2x    17.2.2014 23:19 Mr.Lolendo

To: MysteryMen
Dostál si svého nicku. :-D
Že Killzone nejede ani na dvou Titanech... ty jo kvalitní výron. Miliarda na vyvoj gpu? To asi taky ne.

Grafika v obou konzolích je stejná mobilní grafika jak v noteboocích více méně. PS4 ma aktivních více jednotek proto je výkonnější. Jinak jsou to naprosto stejná GPU jádra.

Bacha na srovnávání grafik podle Téra flops.
1) není to úplně reálný výkon
2) double precision
3) Nvidia karty vždy měli méně než karty AMD a přece jenom byli výkonnější. (ve hrách ne v benchmarku)

Architektura pc a nových konzol je identická. Že PS4 má jen GDDR5 paměťi je výhoda pro GPU ale nevýhoda pro CPU protože DDR paměti mají o 2-3 řady menší latency.

Osobně si myslím že musí být katastrofa portovat hru ze starých konzol na PS4.Komentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

Bl@ckBull
  1x    17.2.2014 18:36 Bl@ckBull

@MysteryMen
Pokud mi nevěříš tak si to najdi na googlu. Stačí ti dvě minuty hledání a zjistíš že mám pravdu. Než nejdřív něco vypustíš do světa tak si to dvakrát ověř na důvěryhodných zdrojích a né na forech kde je to většinou samá blbost. Už mě to fakt štve. Zadej si do googlu slovo optimalizace a najdi si co to doopravdy znamená a jak to probíhá.
Jako tvrdit že optimalizací docílíš stejného výkonu jako 2 Titani je totální blbost. To je jako tvrdit že když na konkrétní pc optimalizuješ nějakou hru/program tak ti to pojede stejně jako neoptimalizovaný program/hra na superpočítači ( trochu nadsázka, ale už nvm jak ti to jinak vysvětlit) .

Kde si proboha vyčetl že killzone shadow fall na pc potřebuje počítač z marzu? Ano má super grafiku ale je to tím že byla primárně dělana na nový hardware. Kdyby hry v roce 2013 se nedělali na konzole které mají 512 ram a vydali se pouze na PC a next-gen konzole tak by killzone byl standart a ne nic extra.Komentář byl naposledy upraven upraven 17.2.2014 18:41

Původní verze před úpravami:@MysteryMen
Pokud mi nevěříš tak si to najdi na googlu. Stačí ti dvě minuty hledání a zjistíš že mám pravdu. Než nejdřív něco vypustíš do světa tak si to dvakrát ověř na důvěryhodných zdrojích a né na forech kde je to většinou samá blbost. Už mě to fakt štve. Zadej si do googlu slovo optimalizace a najdi si co to doopravdy znamená a jak to probíhá.
Jako tvrdit že optimalizací docílíš stejného výkonu jako 2 Titani je totální blbost. To je jako tvrdit že když na konkrétní pc optimalizuješ nějakou hru/program tak ti to pojede stejně jako neoptimalizovaný program/hra na superpočítači ( trochu nadsázka, ale už nvm jinak jak ti to jinak vysvětlit) .

Kde si proboha vyčetl že killzone shadow fall na pc potřebuje počítač z marzu? Ano má super grafiku ale je to tím že byla primárně dělana na nový hardware. Kdyby hry v roce 2013 se nedělali na konzole které mají 512 ram a vydali se pouze na PC a next-gen konzole tak by killzone byl standart a ne nic extra.

starší komentáře

Zpět na úvodní stránku© Xzone s.r.o.