Tomáš Blaho, hlavní programátor Warhorse Studios, který v minulosti pracoval na Mafii nebo Forza Horizon, v novém rozhovoru pro Hrej odpovídal na zvídavé otázky. Kupodivu prozradil spoustu zajímavých informací. Zejména o kompromisu, který budou muset udělat u konzolových verzí nadějného středověkého realistického RPG Kingdom Come: Deliverance.
„Předpokládáme, že za dva roky až ta hra vyjde, nikdo nebude chtít hrát jen ve Full HD rozlišení. Valná většina lidí bude mít monitor s rozlišením 2560×1440 a to samozřejmě rapidně zvyšuje nároky na zbytek hardwaru, hlavně na grafickou kartu a procesor. Ve skutečnosti ten cílový hardware na PC je o třídu nebo o dvě výš než je next-gen hardware konzolí.“
„Určitě budeme na konzolích dělat kompromisy. Budeme snižovat dohled, bude tam méně detailů. Možná i těch postav tam bude méně, které se budou pohybovat po světě, kvůli umělé inteligenci.“
„PC verzi se budeme snažit tlačit ke grafické dokonalosti. Konzole budou takový kompromis, aby hra běžela ve Full HD alespoň na PS4, pokud to nepůjde na obou. PlayStation 4 hardware je o něco výkonnější, takže tam Full HD. A 30 snímků za sekundu na obou konzolích. Na PC, pokud se nám to povedeme, tak bychom chtěli 60fps. Už kvůli podpoře Oculus Rift budeme chtít mít ten framerate co nejvyšší, aby se z toho lidem nedělalo blbě. Framerate není jediná podmínka pro Oculus, rozhodně je ale jedna z důležitých podmínek.“
Na kompletní rozhovor se můžete podívat níže.
teda to je jasny ze to neexistuje ale ani ta myslenka neexistuje…:)
Aritmeticko-logická jednotka (ALU podle anglického arithmetic logic unit) je jedna ze základních komponent počítačového procesoru (tou druhou je řadič) . ten tvuj univerzální serio-paralelní ALU je naprosty blabol a kec… nic takovyho neexistuje a nema to s apu nic spolecnyho…
hmm informatika v kostce:) dobre ty…. ) Ps: di raci jeste studovat…. )
Přestaň nám tady recitovat PR keci a nauč se pracovat s informacemi.
Procesor pokud dobře vím tak není APU. CPU a GPU jsou separovány. Viz nějaký rozbor konzole kdo ji kuchnul.
Oni ti řeknou že vývoj stál tolik a tolik ale musíš počítat s tom že je v tom reklama apod. věci. Nikdy a nikdo ti neřekne skutečnou částku kterou daly JEN opravdu za vývoj.
Co se týče tvého tvrzení o optimalizaci si úplně vedle a je to prakticky nepodstatné tvrzení protože nám nic neřekne. Ja osobně studuji elektrotechniku a informatiku a navíc je to me hobby takže vím která bije a nevěřím na nějaké pohádky.
Jinak dosavadní tzv. APU vlastně ani APU nejsou. Myšlenka APU je univerzální serio-paralelní ALU jednotka se společnými FPU jednotkami, registry, mezi-výpočty, cache, …
AMD pouze vynalezlo instrukce které "simulují" výše uvedené.
Na skutečné APU by AMD možná ani nemělo.
Výkonná budoucnost
Nejdůležitější je totiž stejně konečný výsledek, kdy všechno dáte dohromady a ono to zázračně funguje. Škoda ale, že jen na PS4. Zajímavostí však je, že údajně existuje i verze hry pro PC. Akorát k jejímu spuštění potřebujete počítač z Marsu, protože optimalizace prý byla bitvou na život a na smrt i na jediném typu hardwaru.
Podle autorů se ale všechna práce na nových technologiích a posouvání hranic vyplatila. S novými technologiemi, postavenými na autonomních systémech a procedurálně generovaných prvcích už totiž není tak složité měnit věci za pochodu a nic se nemusí složitě celé předělávat.
takze pro chytraky co tvrdi ze miliarda je moc… tak se omlouvam miliarda byla ještě malo uz sem si to moc dobře nepamatoval… ale kvůli vam sem si dal tu praci… asi 5 minut hledani a zjistil sem ze to stalo 3 miliardy… oukej. . ? ?
uryvek z clanku na zive… Nové herní konzole v podobě Xboxu One i PlayStationu 4 jsou vybaveny hybridním čipem APU od AMD, který nabízí výrazně vyšší výkon, než jakýkoli v současnosti dostupný model.
O vývoj tohoto upraveného čipu se v případě verze pro Xbox One staral i Microsoft a jeho inženýři. Jeden z bývalých technologických šéfů AMD – Bob Feldstein ale na svém profilu LinkedIn naznačil, o jaké částky v případě těchto několikaletých projektů jde.
Dle jeho slov byl projekt pro vývoj tohoto čipu v oblasti nad třemi miliardami dolarů, což sice vypadá jako velká investice, ale v porovnání s očekávanými prodeji v řádu desítek milionů konzolí jde o relativně malou částku.
No tak to je docela vtipný. Hlavní je že konzole nezmrší PC verzi ale proboha vždyť je to jen Cryengine… Konzole vyšli před pár měsíci a mají tu být dalších pár let a tahle hra už má předurčeno ořezání. No to asi není moc dobrý.
To: MysteryMen
Dostál si svého nicku.
Že Killzone nejede ani na dvou Titanech… ty jo kvalitní výron. Miliarda na vyvoj gpu? To asi taky ne.
Grafika v obou konzolích je stejná mobilní grafika jak v noteboocích více méně. PS4 ma aktivních více jednotek proto je výkonnější. Jinak jsou to naprosto stejná GPU jádra.
Bacha na srovnávání grafik podle Téra flops.
1) není to úplně reálný výkon
2) double precision
3) Nvidia karty vždy měli méně než karty AMD a přece jenom byli výkonnější. (ve hrách ne v benchmarku)
Architektura pc a nových konzol je identická. Že PS4 má jen GDDR5 paměťi je výhoda pro GPU ale nevýhoda pro CPU protože DDR paměti mají o 2-3 řady menší latency.
Osobně si myslím že musí být katastrofa portovat hru ze starých konzol na PS4.
MysteryMen
Pokud mi nevěříš tak si to najdi na googlu. Stačí ti dvě minuty hledání a zjistíš že mám pravdu. Než nejdřív něco vypustíš do světa tak si to dvakrát ověř na důvěryhodných zdrojích a né na forech kde je to většinou samá blbost. Už mě to fakt štve. Zadej si do googlu slovo optimalizace a najdi si co to doopravdy znamená a jak to probíhá.
Jako tvrdit že optimalizací docílíš stejného výkonu jako 2 Titani je totální blbost. To je jako tvrdit že když na konkrétní pc optimalizuješ nějakou hru/program tak ti to pojede stejně jako neoptimalizovaný program/hra na superpočítači ( trochu nadsázka, ale už nvm jak ti to jinak vysvětlit) .
Kde si proboha vyčetl že killzone shadow fall na pc potřebuje počítač z marzu? Ano má super grafiku ale je to tím že byla primárně dělana na nový hardware. Kdyby hry v roce 2013 se nedělali na konzole které mají 512 ram a vydali se pouze na PC a next-gen konzole tak by killzone byl standart a ne nic extra.
MysteryMen
Miliarda dolaru? Jak by se tohle někdy mohlo vrátit amd?
Výkon grafiky v PS4 je 1. 84 TFLOPS
Výkon GeForce GTX 580 1. 58 TFLOPS
Výkon GeForce GTX 660 1. 9 TFLOPS
Výkon AMD 7970 4 TFLOPS
Grafika v PS4 je výkonostně podobná grafice amd radeon 7870
Podívej se na rozbor těch komponentů. Sony má z PS4 pár stovek kč to znamená že to nedotuje a cena komponentů odpovída ceně celé konzole
Máš vlastně pravdu. V dnešní době je totální hloupost stavět superpočítače za miliardy. Jsou to vlastně vyhozené peníze na co takový výkon? Stačí když AMD vyvine grafiku za miliardu, pak na to stačí optimalizovat programy a na PS4 mužeme simulovat vesmír!
a to ze to prodavaji za cenu naprosto neodpovidajici ty konzoly neznamena ze je to levna zalezitost…
Bl@ckBull co to meles za hovadinu… vyvoj ty gryfiky stal tak miliardu dolaru… mozna vic… tak nekecej ze je tam grafika za 3000 a nezlehcuj to jako ze je to sracka… je to sakra dobra grafika… která navíc spolupracuje s monstrozni ramkou a to udela ve skutecnosti divy… vem si killzone shadow fall je to jedna z nejlepe vypúadajicich her vůbec… a nekteri tvrdi ze vypada lepe nez crysis 3 a nebo stejne jako ja… vyvojari mají pry i pc verzy hry ale k jejimu spusteni by pry potrebovali pocitac z marzu-… a ani 2 titani by to nezvladli…. a to nproto ze to proste optimalizovat nejde… doslova napsali ze je to nadlidskej vykon… casem uvidíš na ps4 takovou grafiku ze se s toho poseres…
Norbi001: Co to placas brepto, komu co dochazi…. nemam zajem tu uz nic komentovat tot vse, odhlasuji odber a dobrou vlezdoprdelko xDD P. S. mimochodem s BI@ckBullem nesouhlasim , o tom zadna
MORTHSIR: Aneb, když dojdou slova, tak se schováme za smajlíky co?
Bl@ckBull: Já jsem také zastánce toho, že Engine je špatný či dobrý natolik, nakolik je schopný či neschopný ten, co s ním pracuje. Oni si ještě doteď neuvědomili, že mají konzole s PC podobnou architekturu, ale to oni slyšet, potažmo číst, nechtějí. A takhle dlouhé příspěvky jim nepiš. Pro ně je to bez tak moc velká intelektuální zátěž, pochopit víc jak 10 vět, natož takhle poměrně dlouhý příspěvek. Buď se schovají za smajlíky, nebo Ti napíšou jednu kratičkou větu na důkaz toho, že už melou z posledního.
Ps. : CryEngine byl poslední dobou velice vylepšován a jak vývojáři slibují, že se to graficky bude rovnat Ryse od Cryteku, tak si budu připadat jako v ráji, protože lépe než Ryse, doposud nic nevypadá. Hlavně se těším na Phenomena a Lootmastera jak řeknou, že buď Czech šmejd, nebo že je to grafika z roku raz dva, což je jen důkaz jejich tuposti.