Kdy se vlastně dočkáme Cyberpunku 2077? Tuhle otázku si mnozí hráči pokládají už řadu let a odpověď stále nepřichází. Jak se ale zdá, čekání už nemusí být tak dlouhé. Přinejmenším bychom snad neměli čekat až do roku 2077, který je v názvu hry, ani do roku 2021, což je nejzažší termín vydání podle dřívějších plánů vývojářů.
Šéf CD Projektu RED Marcin Kicinski po konferenci s investory prohlásil, že propagační kampaň hry už je připravená, ale bude sázet na moment překvapení, což je důvod, proč nelze říct, kdy odstartuje.
„Propagační kampaň se již plánuje. Její hlavní prvek je překvapení, takže nemohu říct, kdy odstartuje. Jednoduše protože to musí být překvapení.“
Bude určitě zajímavé sledovat, s čím vlastně CD Projekt RED přijde a čím nás hodlá překvapit. A kdy ta kampaň vlastně odstartuje. Jestli už ji ale tvůrci připravují, snad to můžeme brát jako náznak toho, že už se blíží.
Vždycky, když se mluví o chybách Z3, zdůrazňují se otazníky a jejich repetitivnost. Jenže je důležité si uvědomit, že Z3 má 3 druhy úkolů: hlavní s Ciri, vedlejší (nejlepší, jaké jsem kdy viděl) a otazníky. Poslední jmenované slouží jen jako výplň, není nutné je plnit a stěžovat si, že jsou stejné je hloupé. Vedlejší úkoly jsou ale úžasné a mnohdy hodně propracované.
Na tyhlety masáže x let pred vydáním už zacínám být alergickej. CD Project Red mi to pekne znechutili. Ješte si sakra rozmyslim, zda o tom vubec budu uvažovat, musí se hodne snažit, aby mne ve finále presvedcili.
Tak snad se dočkáme na E3 či Gamescomu Jinak tipuji že to vyjde do konce 2018
Odpověď na komentář uživatele Anciabl
No, CDprojekt v té době nutně potřeboval nalákat vývojáře, které by využil pro Zaklínače 3, který tehdy ještě nebyl oznámený a také získat dotace, které tehdy rozdávala Polská vláda. Ted už jsou na jiné úrovni, mají obrovský budget, rozdělili se na čtyři týmy a dělají Gwent, Cyberpunk, nejspíš už začala předprodukce Zaklínače 4 a ještě oznámili, že dělají na nové značce.
Odpověď na komentář uživatele Anciabl
Asi aby lidi necekali na 4tyho witchera a uz predem jim bylo jasny ze prijde neco jinyho
Nechápu proč ta hra byla vůbec představená tak velkou dobu do předu. Udělat choutky na hru a pak na ní čekat 5 let minimálně
Odpověď na komentář uživatele @Gordon Freeman
Snadné řešení: Vykašli se na Bethesdu, CDprojekt a Bioware a Hraj klasická RPGčka od InXile, Larianu a Obsidianu a budeš spokojený. , ) Já třeba nemám rád směšně napsané Bethesdácké sandboxy a tak je nehraji.
Je vtipné, že Zaklínači vyčítáš jen ty opravdu nudné questy, které ani nemusíš hrát (na otazníčky na Skellige jsem se vykašlal) a nezmíníš tu většinu bravurně napsaných a originálních questů které chytí za srdce.
Hlavní příběhovou linku o "hledání Ciri" bych nehodnotil samostatně, ale spíš se na ní díval jako na "lepidlo" které spojuje kratší a kvalitní linky (Baron, občanská válka na Skellige, bitva na Kaer Morhen) do jednoho celku, aby vše dávalo smysl v rámci nelineárního putování otevřeným světem a hráč měl možnost kdykoliv si smysluplně odskočit k hledání pánvičky nebo nahánění kozičky a dalších humorných questů které je nutné brát s nadsázkou.
Všechny stará RPGčka také obsahují fetch questy, nebo si snad nevzpomínáš na questy typu přines deset vlčích kůží, najdi mi meč po dědečkovi a podobné bláboly.
A Cyberpunk nepůjde směrem Zaklínače i když bych za to byl radši a byla by to jistota kvalitní hry se silným osobním příběhem. Cyberpunk bude mít ty možnosti které Zaklínač vždy postrádal (volba class, vytvoření charakteru) a Iwinskiho ambice jsou neuvěřitelné. Všechny informace jsou shrnuty zde. [ odkaz ]
I když to nemusí nic znamenat, ale Ženíšek na svém Twitteru zmínil toto – "Právě jsme zahájili překlad nového projektu, letos rozhodně jednoho z těch největších, který opět trochu zamíchá kartami. "
Odpověď na komentář uživatele @Gordon Freeman
Zcela s tebou souhlasim a tez doufam, ze CP2077 nepujde cestou TW3.
Už vidím, "Další teroristický útok zatřásl světem… ALE DÍKY BOHU, CYBERPUNK 2077 MÁ RELEASE DATE"
Odpověď na komentář uživatele Finch182
TES hry nemám rád, protože trpí všemi těmi neduhy co jsem vyjmenoval u Witchera, ale násobeno 10x – sice překrásný velký svět, ale prázdný a bezduchý, hloupé herní mechaniky (level scaling) atd
U falloutů mluvím o F1, F2, F3 a FNV. F4 jsem nehrál. F1 a F2 mají skvělé vedlejšáky. Hrál jsem F1 vloni, takže to mám v živé paměti. Ve F1 a F2 snad není jediný quest, který by nebyl promyšlený a neměl smysl.
Nebo si zkus vzpomenout na Wizardry 8 apod. Vím že to je uplně jiný styl, ale tam taky žádné debilní fetch quest vedlejšáky nebyly.
Odpověď na komentář uživatele @Gordon Freeman
Ja som teda hru s chutou vycistil celu az na par otaznikov v mori v Skelige, gwent a bitky
Celkový hrací čas som mal tuším 13 dní, čistý čas
Ja som sa u hry bavil náramne a boli aj jednoduchšie q ale bolo aj plno dobrých vedlajšákov a ja som si aj tie q na zákazku monštra strašne užíval. Konečne som si v hre o zaklínačovi pripadal ako zaklínač. Fallout myslíš ktorý? Ja som hral len ten posledný a tam boli questy príšerné, to čo som pred rokmi žral Skyrimu už na mňa nemohlo platiť znovu. Celkovo píše táto časť Bethesdy veľmi otrasné questy a detské dialógy.
Gothicy a Riseny sa ale vyťahovať nedajú, gothic vyšiel v inej dobe, bol si mladší a VTEDY ťa to dostalo ale dnes je iná doba. Doklad o tom sú dnešné hry toho štúdia, pretože sa zasekli v 10 rokov starej minulosti a nijak sa nevyvíjajú a tie ich hry už nemajú úspech, je to proste slabé. Môže ťa tam ťahať nostalgia z detstva, v detskom veku mali tie hry väčší dopad, objektívne ale lepšie neboli. Len sa musia posúvať stále dopredu a my sme namlsaní a to, z čoho dnes padneš na zadok, o dva roky oprdíme ako generické klišé.
Vadil ti v hre combat ale kvôli tomu máš tie hry ako dark souls, toto je iná herná kategória. Tu musíš porovnávať s Tes, Risenmi a Gothicmi a proti týmto je combat vo W3 úplne iná dimenzia.
Odpověď na komentář uživatele Finch182
"Od odporcov som ale nepocul argument, v com su tie questy nudne a hlavne kde v porovnatelnej hre, boli lepsie. "
—
v čem byly špatné? tak třeba takto: ty jsi prozkoumal všechny otazníčky na Skellige? Já se přiznám že ne. Na Skellige už jsem jel pouze hlavní linku a na vedlejšáky jsem kašlal. Důvod? Ty questy byly všechny na jedno brdo – skupina utopenců hlídá truhlu s pokladem, ve které prakticky nic není. Dalším nudným typem vedlejšáků byly zakázky na monstra. Přečti nástěnku, promluv se sedlákem, sleduj červené fleky, zabij monstrum, vrať se k sedlákovi pro odměnu, opakuj 100x. Ještě horší byly závody na koních. Když budu chtít závodní hru, zahraju si F1. Další výplň času byl gwent. Další nedostatkem hry byl loot, který byl k ničemu, protože člověk stejně používal pouze zaklínačské meče a výbavu. Dalším nedostatkem byly nudné souboje. Celou hru jsem projel od počátku do konce na tu nejtěžší obtížnost, a zhruba od 11 levelu ani to nebyla žádná výzva. Quen + Igni byla smrtící kombinace. Nakonec jsem se rozhodl jen šermovat a nepoužívat znamení. Hlavní příběhová linka byla špatně vyprávěná a ten příběh nebyl nic moc. Jdi za tím, ten ví kde je Ciri. Ten ti řekl že máš jít za tím, a ten zase za tím, a ten zase za tím. Po 3/4 hry takového pingpongu jsi našel Ciri. A ty nelogičnosti. Proč jsi na barona nepoužil axii a nevymámil z něj, kde je ciri? Proč se mágové nemohli teleportovat z Novigradu, když jich tam bylo jen pár desítek a mezi nimi několik čarodějek schopných teleportace? Atd atd. Prostě dle mého typický příklad toho, o čem jsem psal níže – prezentace na ukor kvality systémů, mechanik a příběhu.
A která hra má vedlejšáky lepší? Třeba právě ten Gothic 1+2, Risen, Fallout, Baldury. V dnešní době je velkým nešvarem RPG her, že se z nich stávají single player MMO. Typicky Dragon Age Inquisition, kde byly různé sbírací questy. Posbírej shardy, vyhlaď 5 táborů banditů, seber tolik a tolik bylinek. To je akorát plýtvání mým časem a není to vůbec zábava. Witcher 3 to neměl tak extrémní jako DAI, ale měl k tomu náběh.
Odpověď na komentář uživatele @Gordon Freeman
Jasne pohoda, slusna debata z oboch stran
No vidis, tebe ten dark souls sedi a urcite je to dobra hra. Ja mam pri hrach priority pribeh a potom prostredie, kde velmi kvitujem open world. Som taky lorehunter a tesim sa z prechadzky po zaujimavom svete, to objavovanie a zaroven sa tesim z tych questov a dialogov, nevadi mi, ked nie je dobry boj. Naopak uz mi dost vadi umierat, lebo potom opakujem nejaku cast dokola a brzdi ma to v postupe v pribehu. Z toho dovodu pre mna Dak souls a podobne nie su, ale nepoviem, ze je to overhypnute alebo nieco a ze si to nezasluzi poctu.
Zaklinac mi naopak dava presne co chcem, ja som prave na tieto rpg hry ako boli Gothicy, TES, Dragon age a podobne a v tomto zanri bol pre mna W3 absolutny skok a odrovnal ma jak prostredim, tak pribehom. Uz som si vsimol par komentov na side questy a ze ich mal W3 nudne. Ale kto ich mal potom dobre lebo vsetky porovnatelne hry, ich maju daleko slabsie, nez ich mal W3. Ak to porovnam s minulostou, tak ja som videl velky posun v zanri. Hlavne treba ocenit, ze ine studia ti urobia niekolkonasobne kratsie hry a este ani nie v takej kvalite, ako to ten witcher mal. Ta hra bola neskutocne obsiahla a robit to nemuseli, pocet questov mohol byt tretinovy a nikto by nepindal, stale by bola hra aj na dnesne pomery dlha. Od odporcov som ale nepocul argument, v com su tie questy nudne a hlavne kde v porovnatelnej hre, boli lepsie. Lebo to som potom taku nehral a sem s nou
Kedysi som zo znamych znaciek ocenil side q v Dragon age 1 a Zaklinacovi 1. Lenze to bola ina doba a dnes sa to posunulo, ked som si toho prveho zaklinaca skusil pred rokom, tak uz mi tie dialogy v questoch prisli infantilne a uz som to necitil tak, ako kedysi. Mozno by som mal dnes rovnaky problem aj s DAO, ktory som roky nehral. Pri gothicoch ani nehovorim, jak som to kedysi miloval, tak dnes mi pride, ze tie questy pisal niekto po lobotomii.
Odpověď na komentář uživatele @Gordon Freeman
Potvrzuji tvoje slova a ty ty moje…. ovce:-)
ale tohle vsechno je na hoooodne dlouhou debatu
Odpověď na komentář uživatele Benny666
problém je podle mého v tom, že spousta lidí si ujíždí na grafice, takže herní studia se soustředí na prezentaci a nedají tolik energie do tvorby obsahu a vybrušování mechanik. Mně osobně je jedno, jestli hra jede jen v HD nebo ve 4K, nebo jestli má 30FPS nebo 100FPS. Pokud chce dnes člověk komplexní propracované kvalitní hry, tak musí sáhnout po indie scéně, která ale nemá tu grafiku. O pár článků výše zmíněný Darkest Dungeon je typický příklad takové indie hry. Ještě lepší příklad je Tales of Maj’Eyal – herní mechaniky a obrovská hloubka. Jde to stáhnout zadara, doporučuju vyzkoušet.