Uživatel nepřihlášen Přihlásit se

LITE verze (m.zing.cz)

Zobrazit klasicky (více obsahu, rubrik a funkcí)

Metro Exodus není hra v otevřeném světě

Středa 14.6.2017 19:46
Autor: Martin "Cvrnda" Cvrček, Rubrika: Novinky
PC, PS4, Xbox One

Metro Exodus není hra v otevřeném světě
Lineární úrovně typické pro předešlé díly jsou stále přítomné, jen je doplňují otevřenější a méně lineární sekce.

 

První gameplay ukázka Metra Exodus byla v mnoha směrech působivá. Snad i proto, že byla přecpaná skripty, které možná zapříčiní, že to, co jsme viděli, nebude na 100% odpovídat hraní finálního produktu. Celkově se ale zdálo, že ve srovnání s předešlými díly nabídne Exodus otevřenější úrovně. A když hráč v jeden moment vytáhne mapu, leckomu by se mohlo zdát, že se tvůrci ze 4A Games vydali cestou otevřeného světa. Tak to ale nebude.

Výkonný producent Jon Bloch serveru PCGamesN prozradil, že Metro Exodus ve skutečnosti kombinuje lineární a nelineární úrovně:

„V první řadě neupouštíme od klasické lineární hratelnosti Metra. Ta je pořád přítomna, ale to, co děláme s novou hratelností, je více jako sandboxový survival. Máme rozsáhlé úrovně s mnohem větší mírou svobody, jsou nelineární, ale pořád se na ně váže příběh. Příběh tedy povede napříč nelineárními i lineárními úrovněmi. Není to přímo otevřený svět, jak byste si mohli myslet, ale jsme schopni nabídnout hráči mnohem více svobody než v minulosti.“

Z toho se dá usuzovat, že Metro Exodus využije podobnou strukturu jako Stalker, který kombinuje lineární úrovně s otevřenějšími a nelineárními lokacemi. Ty dělají dojem otevřeného světa, ale v zásadě jde stále o jasně vyhrazené levely, které dělí načítací obrazovky.

Tradiční linerání úrovně tedy z nového Metra nezmizí, jen budou tentokrát doplněny o otevřenější lokace s větší svobodou pohybu a konání. A jak se zdá, vývojáři kladou značný důraz nejen na klasickou, i když zjevně obohacenou hratelnost, ale i na příběh.

Sdílejte

Komentáře čtenářů

Napsat komentář
Mr.Lolendo
      17.6.2017 18:23 Mr.Lolendo

@ odpověď na komentář od Inari:jj to se mě taky stalo. Nebo třeba mě unesl Démon a najednou jsem se teleportoval někam mimo mapu na střechu domu.

Inari napsal:Ten bug s filtrem jsem si užil... :D Nevím proč, ale někdy se mi stalo, že jsem měl neomezený filtr. :D

Inari
      17.6.2017 10:41 Inari

@ odpověď na komentář od Mr.Lolendo:Ten bug s filtrem jsem si užil... :-D Nevím proč, ale někdy se mi stalo, že jsem měl neomezený filtr. :-D

Mr.Lolendo napsal:Jsem si tehdy dal ten čas u tu práci zaevidovat všechny bugy (screeny a videa) ale vývojáři mě nenapsaly ani slovo.

Mr.Lolendo
      17.6.2017 10:38 Mr.Lolendo

@ odpověď na komentář od Alcatras:Jsem si tehdy dal ten čas u tu práci zaevidovat všechny bugy (screeny a videa) ale vývojáři mě nenapsaly ani slovo.

Alcatras napsal:Nikdy se mi to nestalo

Alcatras
  1x    17.6.2017 09:52 Alcatras

@ odpověď na komentář od Mr.Lolendo:Nikdy se mi to nestalo

Mr.Lolendo napsal:Ano pokud ale filtry nejsou zabugované.

Mr.Lolendo
      17.6.2017 03:46 Mr.Lolendo

@ odpověď na komentář od Alcatras:Ano pokud ale filtry nejsou zabugované.

Alcatras napsal:Pravda. Ale pokud víš, kde jsou filtry, tak si můžeš vychutnat i tu krajinu :)

Alcatras
      17.6.2017 00:59 Alcatras

@ odpověď na komentář od dopitapetr:Pravda. Ale pokud víš, kde jsou filtry, tak si můžeš vychutnat i tu krajinu :-)

dopitapetr napsal:Pokud by bylo možno venku dýchat bez filtru, bylo by to hodně dobré. V Last Light jsem si k vůli tomu ty krásné venkovní lokace nemohl ani pořádně vychutnat.

DesmondCZE
  1x    16.6.2017 23:34 DesmondCZE

V lineárním světě je atmosféra mnohem hutnější a to je u Metra to nejpodstatnější :-)

SteveHood
      15.6.2017 17:57 SteveHood

@ odpověď na komentář od dopitapetr:A když jsi měl těžší obtížnost, bylo to ještě horší, protože byl nedostatek filtrů.

dopitapetr napsal:Pokud by bylo možno venku dýchat bez filtru, bylo by to hodně dobré. V Last Light jsem si k vůli tomu ty krásné venkovní lokace nemohl ani pořádně vychutnat.

dopitapetr
      15.6.2017 17:00 dopitapetr

@ odpověď na komentář od Alcatras:Pokud by bylo možno venku dýchat bez filtru, bylo by to hodně dobré. V Last Light jsem si k vůli tomu ty krásné venkovní lokace nemohl ani pořádně vychutnat.

Alcatras napsal:Pravda. Nevím jak to bylo v knizce, takže nemůžu říct jak to ve hře bude fungovat, ale díky tomu že ve hře se bude moct buď občas a nebo furt dýchat bez filtru, ta si tu volnost užijeme více :) možná v koridoru budem používat filtry a v otevřenějších prostranství to půjde bez filtru :)

Lordmike
  1x    15.6.2017 16:01 Lordmike

atmosféra by se dala krájet, knihy jsou skvělé, hry také, doufejme, že i toto dílko se povede...linearita není někdy na obtíž, ba naopak, zase je o to silnější prožitek, třeba kratší, ale pro bloudění volnou krajinou a plácání se v sandboxech máme jiné hry.... už se těším

starší komentáře

Zpět na úvodní stránku© Xzone s.r.o.