Studio Respawn Entertainment, které má na svědomí skvělou sérii Titanfall, si docela dlouho užívalo nezávislost, a to navzdory faktu, že Titanfall i Titanfall 2 vydává společnost Electronic Arts. Tomu je ale nyní konec. Respawn oficiálně spojuje síly s EA, které zaplatilo za koupi studia 455 milionů dolarů.
Ve vyjádření Vince Zampelly, šéfa Respawnu, se dočteme, že akvizice ze strany EA nebyla nutná a existence studia nebyla na vážkách. Spojení s EA má však Respawnu poskytnout podporu a více zdrojů pro to, aby mohli vývojáři i nadále dělat to, co chtějí. A také přístup k novým technologiím a ke zkušenostem, které umožní větší růst studia a dosažení dlouhodobých plánů. Vypadá to tedy, že Zampella se vydal do rukou EA dobrovolně.
Respawn si má udržet kreativní svobodu a kulturu uvnitř studia. V EA prý sdílí jeho hodnoty a vizi při vývoji her, v nichž je hráč na prvním místě. Navíc nedojde k žádným organizačním změnám. Vince Zampella zůstává ve vedení Respawnu (a navíc se přidává vedoucímu týmu EA) a nedojde ani na propouštění zaměstnanců.
Stejně tak nemá dojít ke změnám ve vývoji titulů, které Respawn připravuje. Jedná se o nový přírůstek do série Titanfall, takže nyní je jisté, že se na něm pracuje, o akční adventuru ze světa Star Wars a o válečný VR projekt pro Oculus Rift. Respawn má také kreativní svobodu v případném vyvoření jakékoliv nové značky, ta ale samozřejmě bude automaticky spadat pod EA.
Zampella označuje tuto změnu jako skvělý krok pro Respawn, EA i hráče. Z jejich strany se ale kladných ohlasů nedočkal. S ohledem na minulost EA není snad nikdo nadšený z představy, že už Respawn není nezávislé studio a že o všem teď může rozhodovat EA. Mnozí se samozřejmě obávají toho, že další Titanfall bude přeplněný lootboxy a mikrotransakcemi, které hru zničí ve snaze jít za výdělkem i přes mrtvoly. Dále je tu strašák v podobě možnosti, že jakmile jednou Respawn udělá něco, s čím v EA nebudou spokojení, dojde k uzavření studia, jako tomu bylo v případě Visceralu, Maxisu a dalších tvůrčích celků.
Nezbývá než doufat, že na něco takového nedojde a že sliby zachování kreativní kontroly a vize Respawnu nejsou plané řeči. Zampellovo nadšení je ale v tuto chvíli opravdu těžké sdílet. Vedení studia mimochodem tímto krokem opsalo jeden velký kruh. Zampella a spol. kdysi utekli od EA po vývoji Medal of Honor: Allied Assault ve studiu 2015, aby pod Activisionem založili Infinity Ward a položili základy série Call of Duty. Po dokončení Modern Warfare 2 se však rozešli s Activisionem, opustili Infinity Ward a založili Respawn Entertainment, kde vznikl Titanfall. A teď je vše znovu naplno v rukou EA.
Váhám, jestli EA znamená Everything Absurd nebo Enormous Assholes. Dost možná obojí.
EA apod. 3ráči přešly na tvrdou taktiku.
Aneb jde jim o to vymýtit herní trh kvalitními hrami za nízkou či střední cenu. (20-60e) Tedy hlavně hry které jednou zaplatíte a tím konec.
Buďto tyto studia ˇhry" zrujnují na stamilionových reklamách (či jiných praktikách) nebo je koupí a potichu zapíchnou jako prase.
EA si představuje ceny nákladů na hru (vývoj) vs. zisk = více jak 10x. Což některé hry už hravě překonaly.
Trošku se o ně bojím. Tak uvidíme v budoucnu.
Koluje takový drb, že EA koupilo Respawn a zavřelo Visceral, protože Respawn Star Wars hra vypadala/vapadá mnohem lépe a ambiciozněji než Visceral hra i v mnohem raněší fázi vývoje. Toto tu domněnku jen posilnuje.
Respawn bývalí infinity ward jsou dosti kreativní a ambiciozní týpci, kteří vždy dokázali udělat kvalitní titul, kdežto Visceral čel po Dead Space 1, 2 pomalu do kopru-
Odpověď na komentář uživatele Štěpán Šikýř
jj, četl jsem jen titulek, ale pamatoval jsem si to dobře. Prostě molochy hernímu průmyslu vládnou. Studio musí vydat opravdovou pecku, aby si mohlo dovolit být nezávislé i několik dalších let. Poslední dobou se to daří CD Projektu. Jinak nevím.
Odpověď na komentář uživatele Aleš
přečti si článek
Odpověď na komentář uživatele gomental5
Presne toto som chcel napísať.
Nejsou zakladatelé Respawn bývalí pracovníci z CoD série? Ta patřila pod Activision a mám pocit, že nadávali, jak nemají tvůrčí svobodu. Celkem se obávám, že pod EA to bude to stejné.
Lidičky, Titanfall 2 moc nevydělal. Právě kvůli EA. Jsem si tudíž jist, že do 5 let to studio zaručeně zavřou. Protože EA. Sbohem, sci-fi hry s dobrým SP i MP, sbohem DLC zdarma.
Odpověď na komentář uživatele panradovan
Hlavne ze u prvniho dilu byl placeny A dokonce verim ze si pod EA povedou lip.
Takže pod EA další mrtvé studio a značka.
To se snad nestane, ale stačí dobrý marketing a prodáš i h*vno
Odpověď na komentář uživatele hRDLA
Aby ve finále pak nezjistili, že EA zase takový ďábel není a dokáže produkovat i fajn hry.
Jo no, všichni tu prskají plameny ale kolik z vás si od nich ty nový Star Wars nakonec stejně koupí?
Odpověď na komentář uživatele Rivers25
Tak doufám, že SW: Battlefront 2 od těch zlounů hrát nebudeš.