Uživatel nepřihlášen Přihlásit se

LITE verze (m.zing.cz)

Zobrazit klasicky (více obsahu, rubrik a funkcí)

The Elder Scrolls Online: Morrowind – návrat krásného starého světa

Pondělí 17.7.2017 12:00
Autor: Martin "EddieCZ" Mička, Rubrika: RECENZE
Mac, Xbox One, PS4, PC

The Elder Scrolls Online: Morrowind – návrat krásného starého světa
Zavítali jsme do legendární provincie. Líbilo se nám to, co jsme viděli?

 

Recenzovaná verze: PC

Za dobu své existence si MMORPG The Elder Scrolls Online prošlo velkými změnami a postupným přidáváním obsahu. Po svém vydání v roce 2014 hra nesklidila nejlepší hodnocení, avšak vydavatel hru udržel, a to i přes rozsáhlé proměny. Nyní se k nám dostává spousta obsahu, který si vysloužil samostatnou expanzi.

Starý nový Morrowind

Příběh této kapitoly začíná v malém městečku Seyda Neen v oblasti Vvardenfell. Již ze začátku musím říci, že po většinu času stráveného na tomto kusu země na mě dýchala obrovská nostalgie ze stařičkého The Elder Scrolls III: Morrowind. Lokace je velmi dobře zpracována, jsou zde jasně vidět přepracovaná místa z původní hry, a to velmi obstojně. Díky technickému pokroku je však svět barvitější a lépe vymodelovaný. Na to, že stále mluvíme o MMORPG hře, svět působí neuvěřitelně živě a příběh, který tato expanze vypráví, je také velmi dobře odveden. Hlavním tématem příběhu je pomoc při nalezení moci boha Viveca, která drasticky ubývá. Dohrání příběhové linky trvá zhruba 25 hodin. Tempo vyprávění je vyvážené, narazíme zde na několik zvratů a celkově se jedná o dobře zvládnutou část datadisku. Svět je zasazen 700 let před událostmi z The Elder Scrolls III: Morrowind. Rozdíly jsou zde vidět – nejvýraznějším příkladem je Vivec City, které zde ještě není kompletně dostavěno.

Mimo hlavní úkolovou linku zde narazíme také na vedlejší questy, které jsou také dobře zpracovány a jedná se o skvělé doplnění příběhu. Můžeme tak díky nim více proniknout do světa Vvardenfellu. Úkoly nepůsobí tolik stereotypně a na to, že se jedná pouze o vedlejší část hry, stále mají smysl a nejedná se jen o „výplňkový obsah“.

Warden přichází

Další podstatnou novinkou je třída nesoucí jméno Warden. Když ji rozeberu z hlediska role a kontextu vůči ostatním třídám, její hlavní role je spíše jakási dopomoc do všech odvětví. Warden má celkem tři hlavní dovednostní větve – zaprvé Animal Companions, která zastává roli útočníka a její ultimátní schopností je vyvolání medvěda, který je pomocníkem v boji. Další větví je Green Balance, pod kterou najdeme hlavně kouzla pro léčení ostatních. Poslední větví je Winter’s Embrace, která zastupuje roli tanka. Všechny větve jsou zajímavé, avšak jako výsledek Warden kvůli všestrannosti nijak celkově nevybočuje do nějakého většího kontrastu, kde by v některé části vyloženě exceloval. Je věcí názoru, zda se vyplatí hrát, pro začátečníky nebo pro ty, co si chtějí nový obsah užít naplno, se jedná o skvělou volbu. Nejedná se o náročnou třídu na naučení a určitě má potenciál i do endgame obsahu.

PvP nabírá na novém rozměru

Poslední dávka nového obsahu zamířila do oblasti PvP, a to v podobě Battlegrounds. Na rozdíl od dosavadních válek mezi frakcemi se však jedná o úplně odlišnou disciplínu. Z rozsáhlých bitev jsme se přemístili do menších arén, kde hráči v sestavě 4v4v4 bojují o získání co největšího množství bodů. Battlegrounds netrvají déle než 15 minut a doposud nabízí hlavní módy: Team Deathmatch, Capture the Flag a Dominion. Za vyhrané hry pak hráč může dostat zkušenostní body a novou výbavu.

Koncept jako takový je velmi zajímavý, už jen kvůli tomu, že na bojišti proti sobě stojí celkem tři strany, nikoliv dvě, jak to bývá tradičně v jiných hrách. Na papíře poměrně primitivní nápad se v praxi stává novou dimenzí, jelikož třetí strana na bojišti přináší úplně jiné kouzlo klasických střetů a dává také prostor více přemýšlení a taktizování než jen hloupému bojování proti jedinému nepříteli. Kooperace zde hraje opravdu velkou roli, a tak vřele doporučuji si najít na tento mód přátele a hrát spolu. Arény jsou dobře vymodelovány a celkově nová aktivita vnáší do dosavadního PvP trochu jiné světlo. Jedinou malou vadou na kráse se tak v době vydání může zdát malý počet map, ale to se může v budoucnu snadno změnit.

Shrnutí

Mé dojmy z The Elder Scrolls Online: Morrowind jsou poměrně pozitivní. Nová kapitola přináší do zavedeného světa (starý) nový obsah, který pokračuje ve stopách zavedeného systému. Nehrne se nikam do extrémů, a tak nestaví hru vzhůru nohama, stejně tak ani neurazí. Díky nové hratelné postavě a předělanému Vvardenfellu, který na spoustu hráčů bude dýchat nostalgií, má určitě čím zaujmout a také přitáhnout nové hráče.

Nenechte se ale zmást, pořád se jedná o MMORPG, na kterém to vše stojí a také padá. Nový Morrowind vřele uvítá všechny, kteří hledají zážitek s partou, samotáře moc nepotěší. To, že se jedná o svět určený pro masu lidí na jednom místě, také dost podkopává samotnou atmosféru vyprávění příběhu. Když někam jdu a úplně stejnou věc dělá dalších x lidí, zkrátka to ztrácí to kouzlo, co dokáže nabídnout hra pro jednoho hráče. Pokud se ale přes tento fakt dokážete přenést, jedná se o velmi slušný počin, který dokáže zabavit s jistotou na několik desítek hodin. Do budoucna nám samozřejmě vývojáři připravují také nový endgame obsah, a tak je se na co těšit. V době vydání ale po dohrání hlavního příběhu hra působí trochu pustě, zvlášť vzhledem k její ceně.

Hodnocení hry

7/10

Líbí se nám

Vadí nám

Verdikt

Expanze Elder Scrolls Online: Morrowind nám přináší poměrně dost obsahu, který doplňuje již zavedenou hru. Celkově se nám dostává něco, co ničím novým neoslní, ale také nemá čím urazit a fanouškům titulu má rozhodně co nabídnout. V době vydání ale některé věci chybí, obsah jako celek může působit neúplně.

Sdílejte

Komentáře čtenářů

Napsat komentář
ChristianeQ
      18.7.2017 19:55 ChristianeQ

@ odpověď na komentář od Corvus:Také jsem zaslechl podobnou informaci, ale popravdě si myslím, že to z velké! části tvoří komunita na konzolích. . Pokud se podívám na steam, tak tam třeba dnes bylo v peaku necelých 11 000 hráčů a to za měsíc v unikátních účtech miliony nedělá :-D

Corvus napsal:OK, tak to zúžím jen na TESO. Četl jsem informaci, že hru hraje 10 milionů lidí. Je to možné?

Corvus
      18.7.2017 18:45 Corvus

@ odpověď na komentář od ChristianeQ:OK, tak to zúžím jen na TESO. Četl jsem informaci, že hru hraje 10 milionů lidí. Je to možné?

ChristianeQ napsal:To lze těžko trackovat... hlavně když je každá hra úplně jinde. . tyhle steamovky můžeš sledovat alespoň ve statistikách na steamu. . :)

ChristianeQ
      18.7.2017 18:09 ChristianeQ

@ odpověď na komentář od Corvus:To lze těžko trackovat... hlavně když je každá hra úplně jinde. . tyhle steamovky můžeš sledovat alespoň ve statistikách na steamu. . :-)

Corvus napsal:Nemáte někdo informaci, zda existuje nějaký web, který sleduje/měří počet lidí hrající onlinovky? Především pak RPG? Díky za případné info.

Corvus
      18.7.2017 16:48 Corvus

Nemáte někdo informaci, zda existuje nějaký web, který sleduje/měří počet lidí hrající onlinovky? Především pak RPG? Díky za případné info.

ChristianeQ
      17.7.2017 18:07 ChristianeQ

Nevypadá to zle. . Ale já potřebuju hlavně projít základní TESO a pak teprve má asi smysl jít sem. . :-D

Zpět na úvodní stránku© Xzone s.r.o.